Dureri spate

Durerile de spate pot fi foarte neplăcute. De cele mai multe ori, acestea apar din cauza statului prea mult la birou. Mai jos sunt câteva exerciții pe care le-am testat personal. Le-am învățat în cadrul ședințelor de kinetoterapie și, pentru că mi-au folosit de minune, vi le recomand cu tot dragul. Nu uitați, însă, că cel mai important este să faceți mișcare inclusiv când sunteți la birou. Unele dintre aceste exerciții de stretching pot fi făcute chiar de pe scaun, în timpul în care sunteți la serviciu și citiți un mail.

Exercițiul 1:

Începeți cu mișcarea capului: în față, pe spate, apoi rotiți spre stânga și spre dreapta. Procedați astfel cât de lent puteți, timp de două minute. Faceți o scurtă pauză și repetați exercițiul.

Exercițiul 2:

Ridicați-vă în picioare și executați mișcări de rotație a umerilor, înainte și înapoi. Acest exercițiu va ajuta ca mușchii din partea de sus a spatelui să se relaxeze.

Exercitii spate la birou

Exercițiul 3:

Rămâneți în picioare și ridicați mâinile deasupra capului. Încercați să întindeți și să trageți cât mai mult în sus, fără a mișca spatele. 

Exercițiul 4:

Puneți o salteluță și întindeți-vă pe ea. Aduceți genunchii la piept, după care reveniți în poziția inițială, pe spate și cu picioarele întinse. Repetați mișcarea și nu uitați să respirați :).

Exercițiul 5:

Acest exercițiu se numește ”Mișcarea Michael Jackson”. Oricât de amuzant ar părea – cel puțin pentru mine așa a fost în sala de kinetoterapie – încercați să procedați exact cum se mișca regele muzicii pop când se afla pe scenă. Întinși pe podea, ridicați ușor bazinul și întăriți abdomenul. Executați această mișcare de câteva ori. O să vă ajute inclusiv să întăriți abdomenul.