Locuiesc în Okinawa și se bucură de un stil de viață minimalist. Se trezesc la cinci dimineața și îngrijesc grădina. Merg pe jos, iar mașina aproape că nu există în zonele în care locuiesc. Merg cu bicicleta și se bucură de natură. Cele mai longevive persoane trăiesc în această regiune și au între 100 și 126 de ani și mor ”de moarte bună”. Care este secretul vieții lor îndelungate? Mâncarea sănătoasă și mișcarea!

Japonia este țara cu cea mai mare speranță de viață, potrivit datelor oferite de Organizația Mondială a Sănătății. Tot Japonia are și cea mai mare rată din lume a persoanelor centenare la un milion de locuitori (conform datelor din anul 2014). Ce alimente se consumă în Okinawa de oamenii trăiesc atât de mult?

Cereale

Cereale

Japonezii mănâncă zilnic orez alb, aceasta fiind și cea mai consumată mâncare din Okinawa. Pe lângă acest orez, ei servesc și soba sau udon (tăiței).

Platou Fructe

Fructe și legume

Locuitorii din Okinawa nu consumă foarte multă doar cea de porc, cam de două ori pe sătpămână). Masa lor principală este formată din legume (minim 300 de grame pe zi). Zilnic consumă cel puțin șapte tipuri de zarzavaturi și fructe.

Varza sau kale-ul sunt nelipsite din dieta japonezilor din Okinawa. Papaya, ananasul sau bananele fac parte, de asemenea, din alimentația lor zilnică.

Peste cina

Pește

După cum știm, peștele este foarte bogat în acizi grași și Omega 3. Cei din Okinawa îl consumă de trei ori pe săptămână, însă în cantități mici. La fel cum consumă, în general, mâncarea, adică în vase micuțe. Asta îi ajută să nu mănânce până la sațietate și au și o zicală: ”Stomacul la 80%”.

Tofu

Pentru că nu sunt consumatori de carne, trebuie să-și ia proteinele din altceva. Iar tofu este cea mai bună variantă. 100 de grame de tofu conțin aproximativ 70 de calorii  și, totodată, multe substanțe nutritive: calciu, magneziu, cupru, potasiu, fier.