Cum sa slabesti sanatos

Fluctuaţiile în greutate şi lupta cu kilogramele au existat dintotdeauna. Atât femeile, cât şi bărbaţii, s-au confruntat deseori cu perioade în care cântarul arăta un număr mult peste ce ar fi trebuit să fie. Motivele? Sunt multe. De la stres, indisciplina alimentară, sarcină, program haotic, sedentarism, lipsa odihnei, nepăsare, lene, uneori chiar şi probleme de sănătate. Îndiferent de cauze şi motive, cu toţii suntem obligaţi la o viaţă sănătoasă, iar asta se obţine prin echilibru şi disciplină.

Fluctuaţiile în greutate şi lupta cu kilogramele au existat dintotdeauna. Atât femeile, cât şi bărbaţii, s-au confruntat deseori cu perioade în care cântarul arăta un număr mult peste ce ar fi trebuit să fie. Motivele? Sunt multe. De la stres, indisciplina alimentară, sarcină, program haotic, sedentarism, lipsa odihnei, nepăsare, lene, uneori chiar şi probleme de sănătate. Îndiferent de cauze şi motive, cu toţii suntem obligaţi la o viaţă sănătoasă, iar asta se obţine prin echilibru şi disciplină.

Cui nu i-ar plăcea să aibă un corp armonios, tonifiat, cu o musculatură bine definită  şi, în plus, să poată mânca orice şi oricând? Este greu, dar nu imposibil. Da, nutriţioniştii subliniază: poţi mânca orice, oricând, atâta vreme cât există o limită şi nu te ridici de la masă sătul, îmbuibat de mâncare. Asta este greşeala frecventă pe care o facem cei mai mulţi dintre noi. Atunci când loveşte foamea, dispare autocontrolul şi apar graba şi pofta excesivă care conduc la un rezultat pe care îl urăşti: „am mancat de nu mai pot să mă mişc”. Cu siguran’[, vă sună cunoscut.

Cum sa slabesti sanatos

Fără sport nu slăbeşti sănătos

Mesele neregulate şi necontrolate, combinate cu lipsa mişcării  duc la surplusul de kilograme. Nu te îngraşi dintr-o dată, ci în timp şi, atunci când nu mai încapi în hainele care-ţi veneau perfect acum trei luni, intri în panică. Şi ce e la îndemnă? Înfometarea. Unii o duc la extrem, ajung să slăbească rapid câteva kilograme, cu mari eforturi, şi cu repercusiuni după. Este complet greşit, niciun medic, şi niciun nutriţionist nu este de acord cu această metodă, pentru că este complet nesănătoasă. O alimentaţie echilibrată, combinată cu mişcare, măcar de două ori pe săptămână, pot da rezultate bune, însă nu pe loc. Pentru gurmanzi există o variantă şi mai bună. Mai mult sport, controlat, fără abuz, cu mese dese, bogate în ce pofteşte, dar niciodată îmbuibat.

Antrenament pentru un corp de invidiat

În primul rând, disciplina, fără de care nu poţi să faci nimic. Orice efort poate fi în zadar şi niciun plan, oricât de bine a fost stabilit, nu te va ajuta să ajungi unde ţi-ai propus. Apoi, nutriţionistul şi antrenorul de la sală sunt baza oricărei diete. Doar nutriţionistul îţi poate spune ce alimente te ajută şi care îţi îngreunează metabolismul. Trei mese pe zi, cinci, zece, cu mici gustări între ele, sau fără. Fiecare dietă este personalizată în funcţie de organism. Apoi, instructorul personal este cel care îţi stabileşte antrenamentele de care ai nevoie şi pe care trebuie să le faci, în funcţie de părţile corporale care suferă. E drept, un astfel de regim poate fi costisitor. În acest caz, recomandarea ar fi să faci mişcare cât de mult şi des poţi. Nu trebuie să te dai peste cap, să îţi omori corpul, fă cât poţi, dar fă-o des şi combinat. Alergări în aer liber, scări, aerobic, pilates, yoga, poate şi arte marţiale, de ce nu? În fiecare zi, alege altceva. Organismul are nevoie de astfel de şocuri, iar rezultatele pot fi uimitoare. Astfel, îţi vei permite să mai dai iama şi prin dulciuri, făinoase sau fast food, pentru că ştii că mâine vei trage puţin mai mult de tine şi greutatea nu-ţi va fi afectată.