Pahar Apa

Apa este vitală, iar fructele absolut necesare pentru o sănătte de fier. Bineînțeles, împreună cu acestea, și apa. Probabil ai auzit deja că cele două, apa și fructele, nu se amestecă. De aceea, este bine ca primul pahar cu apă să-l bei dimineața, pe stomacul gol. Acest prim obicei îți pune toate organele în funcțiune. Poți folosi un mic truc, dacă nu îți place apa simplă. Punecâteva picături de lămâie, poate vor ajuta.

Așadar, ori una, ori alta. Niciodată împreună. Cel mai bine este să faci un program până se va obișnui corpul cu aceasta ”dietă”.

Reminderul – ajutorul meu nr. 1

Nu știu cum au supraviețuit părinții noștri, dar bravo lor că nu au avut nevoie de alarme. Generația noastră e diferită. Un reminder este util nu doar pentru diferite programări, cum ar fi la doctor sau la salonul de înfrumusețare, ci și… pentru a consuma mai multă apă.

Pentru paharul de apă băut dimineața nu este necesară alarma. Imediat ce te trezești, înainte de a face orice altceva, e lege scrisă: bei apă. La fel și înainte de culcare, pentru ca organismul să aibă resurse de hidratare pe timpul noții (poți înlocui apa cu un ceai).

În timpul zilei te va ajuta reminderul. Îl setezi să sune la fiecare două ore și bei câte un pahar cu apă. Începi cu un pahar de o sută de grame. Ușor-ușor, începi să crești cantitatea. Vei vedea că după o lună-două nu va mai fi necesară nicio alarmă. Organismul e va obișnui și va cere singur apă. Ți se va face sete fără să-ți dai seama.

Fructe Portocale Mere Kiwi

Păcălește cu fructe

Chiar dacă reușești să ajungi la performanța de a bea doi litri de apă pe zi, acest lucru nu este suficient. Nu o spun doar medicii, ci și organismul tău care are nevoie de vitamine, fibre și minerale, iar acestea se regăsesc mai ales în fructe.

Dacă simți că nu e nevoie de un reminder, cu atât mai bine. Dar dacă rareori ți se face poftă de un fruct, atunci e necesar să găsești câteva soluții. Ideal ar fi să consumi un minim de cinci fructe pe zi.

Cel mai bine este să le repartizezi în funcție de mesele pe care le iei. De exemplu, la micul dejun, este suficient un fruct (cum ar fi o banană). Apoi mai poți lua o gustare, formată dintr-o farfurie de crudități (castravete, morcov, țelină etc) sau un fruct (măr, de exemplu). La prânz, ca desert, sunt suficiente 100 de grame de fructe. Iar la cină poți opta pentru o legumă coaptă sau, de asemenea, un fruct.